What's up everybody! Just a quick message. We will be relaunching AllHipHop.com with the goal of keeping the community front and center. I have worked with Jamal and select moderators, to make sure The Illl Community's needs are being addressed as we evolve. We are encouraging you to use the new platform.

We will NOT be closing the current community, but we will be porting user data over to the new system over time, so please get used to using the new community!

We will be working on it every single day until it's exactly what you want!

Please feel free to join now, test, as we are in beta:

https://www.allhiphop.com

Serious Question: Why Aren't People Up In Arms About Dj Khaled Using the N-Word Too?

245

Replies

  • mryounggunmryounggun Loading up my Grey Matter Glock Posts: 13,451 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    There have been plenty of threads talking about Khaled and Joe saying 'nigga'. Where you been at, fam? Cats aren't as up in arms about it as V-Nesty, but then again the history of oppression, ownership, physical intimidation and violence, institutionalized discrimination, etc, against blacks wasn't at the hands of Arabs or Latinos, was it?

    Was this a rhetorical question, cause the shit seems like common sense to me. Not saying that it's right, but if you really don't understand why people are more sensitive to a white girl saying 'nigga' that other people of color...then you aren't very intelligent. But I don't think that's the case.

    Cose thread.
  • Check MateCheck Mate Posts: 472
    edited August 2011
    What about DJ Drama?
  • KingJamalKingJamal Posts: 20,652 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    mryounggun wrote: »
    There have been plenty of threads talking about Khaled and Joe saying 'nigga'. Where you been at, fam? Cats aren't as up in arms about it as V-Nesty, but then again the history of oppression, ownership, physical intimidation and violence, institutionalized discrimination, etc, against blacks wasn't at the hands of Arabs or Latinos, was it?

    Was this a rhetorical question, cause the shit seems like common sense to me. Not saying that it's right, but if you really don't understand why people are more sensitive to a white girl saying 'nigga' that other people of color...then you aren't very intelligent. But I don't think that's the case.

    Cose thread.
    Arab Slave trade ring a bell. And yes it still goes on in Africa.

    Mauritania I think has the most slaves today if Im not mistaken
    I wanna take you higher...
  • H-Rap 180H-Rap 180 Posts: 15,452 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    Ekscape wrote: »
    this is the dumbest shit ever... you can't have it both ways... I'm not cool with anyone saying it... Anyone that is not cool with v-nasty saying it should go just at hard at Khalad or Fat Joe but they don't for reason i'm trying to but can't understand... like Game, game called those girls out, how come he don't call out Khalad to?

    Maybe you lack the brainpower to understand, let me explain one more time for the deaf, dumb, and blind.

    I repeat: I don't agree with anybody saying it but I'm smart enough to know the difference between my extended family saying it and you and A white bitch saying it.


    When you crackas say the word it sounds like my grandfather being mutilated on a southern plantation.


    It sounds like The Tuskegee experiment

    It sounds like Cointelpro

    It sounds like attack-dogs and water-hoses being used on peaceful demonstrators marching for equal rights.

    It sounds like the assassination of Fred Hampton

    ......it sounds like the Neo-Nazis.


    Yeah I don't need to hear a white cracka say nigga at all because it sounds a lot different coming from his mouth than the extended family of minorities that use the word.
    GOOD MUSIC
    #iTunes ❚ <>09/12 <>❚ #iTunes
    goodmusic_lead-590x380.jpeg
    Follow @BruthaDee @BruthaDee @BruthaDee @BruthaDee Follow


  • mryounggunmryounggun Loading up my Grey Matter Glock Posts: 13,451 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    KingJamal wrote: »
    Arab Slave trade ring a bell. And yes it still goes on in Africa.

    Mauritania I think has the most slaves today if Im not mistaken

    Let's be realistic, B. The average American doesn't know and doesn't care about that. The Transatlantic Slave trade is what brought the slaves to this country and was responsible for instituting the cycle of oppression of black people by white people that is still taking place. That's why niggas is wildin' over V-Nasty. You're a pretty savvy poster, B. Let's not play games. I know you know that.

    Again, not saying it's right, but niggas in here acting clueless.
  • emanuel08emanuel08 Posts: 515 ✭✭✭
    edited August 2011
    what is dj dramas background , is he half black half white
  • mryounggunmryounggun Loading up my Grey Matter Glock Posts: 13,451 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    emanuel08 wrote: »
    what is dj dramas background , is he half black half white

    yes.......
  • gee757gee757 Posts: 26,374
    edited August 2011
    [email protected] this stupid thread KHALED & FAT JOE r not WHITE yes they r non blkz but they r not WHITE white people can neva say niggga i dont care how hood they think they r or wat eva & im not sayin that itz rite fa khaled & crack 2 say nigga but 9 outta 10 timez they both got blk n they blood so itz kool plus SUM1 ALREADY CHECK;D KHALED FA SAYIN NIGGA SO THIS THREAD IS POINTLESS
    blackrain wrote: »
    given that a good portion of Latinos, not spanish people spanish=Spain, are black it serves no purpose to say "they can't say nigga"...for all that just make the thread "Why is anybody not African-American allowed to say nigga"

    thank u! smh
    lamontbdc wrote: »
    this shit again too there is already a huge thread about this shit.

    i don't agree with him saying that shit either paki's ain't no better then crackers

    khaled is not a paki
    but this shit is retarded
    khaled says nigga so it should be cool for v-nasty to say it?

    khaled does not say nigga no mo go listen 2 his nu album sum1 check;d him already,.,.
  • EkscapeEkscape Posts: 1,842
    edited August 2011
    H-Rap 180 wrote: »
    Maybe you lack the brainpower to understand, let me explain one more time for the deaf, dumb, and blind.

    I repeat: I don't agree with anybody saying it but I'm smart enough to know the difference between my extended family saying it and you and A white bitch saying it.


    When you crackas say the word it sounds like my grandfather being mutilated on a southern plantation.


    It sounds like The Tuskegee experiment

    It sounds like Cointelpro

    It sounds like attack-dogs and water-hoses being used on peaceful demonstrators marching for equal rights.

    It sounds like the assassination of Fred Hampton

    ......it sounds like the Neo-Nazis.


    Yeah I don't need to hear a white cracka say nigga at all because it sounds a lot different coming from his mouth than the extended family if minorities that use the word.

    and let me explain again for the deaf dumb and blind.... I'm black not white, I don't agree with anyone saying it nor is there any justification you can make or try to understand why someone of "Palestinian" descent is viewed as okay to say the word... and for you to go on and pretty much say it "sounds better" coming out of the mouth of someone of spanish or middle eastern descent pretty much ends this conversation of ours smh
  • EkscapeEkscape Posts: 1,842
    edited August 2011
    gee757 wrote: »
    [email protected] this stupid thread KHALED & FAT JOE r not WHITE yes they r non blkz but they r not WHITE white people can neva say niggga i dont care how hood they think they r or wat eva & im not sayin that itz rite fa khaled & crack 2 say nigga but 9 outta 10 timez they both got blk n they blood so itz kool plus SUM1 ALREADY CHECK;D KHALED FA SAYIN NIGGA SO THIS THREAD IS POINTLESS



    thank u! smh



    khaled is not a paki



    khaled does not say nigga no mo go listen 2 his nu album sum1 check;d him already,.,.

    so you are saying you're okay if the person some how has a black person in their blood line?... so if V-Nasty's great great great grandfather was black it would be okay for her to say the word? you would consider it "kool"?
  • lamontbdclamontbdc 16th & UPosts: 18,824 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    gee757 wrote: »
    [email protected] this stupid thread KHALED & FAT JOE r not WHITE yes they r non blkz but they r not WHITE white people can neva say niggga i dont care how hood they think they r or wat eva & im not sayin that itz rite fa khaled & crack 2 say nigga but 9 outta 10 timez they both got blk n they blood so itz kool plus SUM1 ALREADY CHECK;D KHALED FA SAYIN NIGGA SO THIS THREAD IS POINTLESS



    thank u! smh



    khaled is not a paki



    khaled does not say nigga no mo go listen 2 his nu album sum1 check;d him already,.,.

    what is he?
  • MissLeadingMissLeading Posts: 3,316 ✭✭
    edited August 2011
    Honestly, I don't care who says it.
  • KingJamalKingJamal Posts: 20,652 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    mryounggun wrote: »
    Let's be realistic, B. The average American doesn't know and doesn't care about that. The Transatlantic Slave trade is what brought the slaves to this country and was responsible for instituting the cycle of oppression of black people by white people that is still taking place. That's why niggas is wildin' over V-Nasty. You're a pretty savvy poster, B. Let's not play games. I know you know that.

    Again, not saying it's right, but niggas in here acting clueless.

    I see wat u sayin'
    I wanna take you higher...
  • CapitalCCapitalC Posts: 2,056
    edited August 2011
    He's a sand nigga he can say it...
  • CoolJoeCoolJoe Posts: 6,185 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    Ekscape wrote: »
    There's been this huge backlash about V-Nasty using the N-Word in hip-hop... But why and the hell can Dj Khalad someone of Palestinian descent us the word openly? Or Fat Joe even... Is it okay for any other race except for whites to use it in a non-derrogatory way?

    Apparently.
  • KingJamalKingJamal Posts: 20,652 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    Honestly, I don't care who says it.

    come on msleading u a know ur not gonna let a white guy refer to u as nigger like its ur name
    I wanna take you higher...
  • H-Rap 180H-Rap 180 Posts: 15,452 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    mryounggun wrote: »
    Let's be realistic, B. The average American doesn't know and doesn't care about that. The Transatlantic Slave trade is what brought the slaves to this country and was responsible for instituting the cycle of oppression of black people by white people that is still taking place. That's why niggas is wildin' over V-Nasty. You're a pretty savvy poster, B. Let's not play games. I know you know that.

    Again, not saying it's right, but niggas in here acting clueless.

    I'm an Afrikan-American so that's my frame of reference. You got these clueless avatars that are so clueless they deserve to be sterilized and lobotomized.

    Puerto Ricans didn't bomb a church in Alabama and kill 3 little Black girls because of their skin color

    Palestinians didn't gouge out Emmit Till's eye-balls and drown him in a swamp for whistling at a white bitch


    When the white-American calls you a "nigga/ni99er:


    It sounds like gentrification

    It sounds like Racial profiling DWB

    It sounds like all-white juries

    It sounds like predatory lending targeting Blacks

    It sounds like the Aryan Brotherhood



    Yeah I don't need to hear a white cracka say nigga at all because it sounds a lot different coming from his mouth than the extended family if minorities that use the word.
    GOOD MUSIC
    #iTunes ❚ <>09/12 <>❚ #iTunes
    goodmusic_lead-590x380.jpeg
    Follow @BruthaDee @BruthaDee @BruthaDee @BruthaDee Follow


  • gee757gee757 Posts: 26,374
    edited August 2011
    Ekscape wrote: »
    so you are saying you're okay if the person some how has a black person in their blood line?... so if V-Nasty's great great great grandfather was black it would be okay for her to say the word? you would consider it "kool"?

    yes if a person recoginize they african ancestry & can provide PROOF that they have blk n they blood who am i 2 tell them they cant say nigga? dont u know that therr is mo AFRO LATINOZ then AFRO EMERICANZ? & V-NASTY is straight cracka she aint got no blk n her i dont care how many blk dickz shez had n her
    lamontbdc wrote: »
    what is he?

    palestinian
  • MissLeadingMissLeading Posts: 3,316 ✭✭
    edited August 2011
    KingJamal wrote: »
    come on msleading u a know ur not gonna let a white guy refer to u as nigger like its ur name

    What should I do? Allow his ignorance to affect me? Try to fight him? Cuss him out? Honestly, I can ignore the hell out of someone when I want to. Lol.

    Sticks and stones....
  • KidLife10200KidLife10200 Posts: 1,075
    edited August 2011
    SMH @ some of these people getting mad at white using the word "nigga" but then they go on and call white people "crackas."\

    Hypocrites
  • EkscapeEkscape Posts: 1,842
    edited August 2011
    gee757 wrote: »
    yes if a person recoginize they african ancestry & can provide PROOF that they have blk n they blood who am i 2 tell them they cant say nigga? dont u know that therr is mo AFRO LATINOZ then AFRO EMERICANZ? & V-NASTY is straight cracka she aint got no blk n her i dont care how many blk dickz shez had n her

    awww hell naw lmao... you have gotta be kidding me... so if a white person that has a great great great great great great black grandfather says "nigga" you are okay with it?.... nigga you are fkn ridiculous lmao.... and also i'd like to ask do you think Rick Ross is a Coon for running with Khaled and never checking him about saying nigga?
  • KingJamalKingJamal Posts: 20,652 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    What should I do? Allow his ignorance to affect me? Try to fight him? Cuss him out? Honestly, I can ignore the hell out of someone when I want to. Lol.

    Sticks and stones....
    Well if it works for u then cool

    But as for me.......It ain't goin down like that lol
    I wanna take you higher...
  • MissLeadingMissLeading Posts: 3,316 ✭✭
    edited August 2011
    SMH @ some of these people getting mad at white using the word "nigga" but then they go on and call white people "crackas."\

    Hypocrites

    I think more black people should respond to the "n" word in the same manner that white people respond to that word. I havent seen one white person get offended when a black person says that.


    I know the history is different but people especially ignorant people don't deserve that much of a response. The more someone can affect you, the more power they have over you.
  • gee757gee757 Posts: 26,374
    edited August 2011
    SMH @ some of these people getting mad at white using the word "nigga" but then they go on and call white people "crackas."\

    Hypocrites

    [email protected] hypocritez...gtfoh if these feminem woodface lovin white boyz on herr can type nigga imma type CRACKA!
    Ekscape wrote: »
    awww hell naw lmao... you have gotta be kidding me... so if a white person that has a great great great great great great black grandfather says "nigga" you are okay with it?.... nigga you are fkn ridiculous lmao.... and also i'd like to ask do you think Rick Ross is a Coon for running with Khaled and never checking him about saying nigga?

    SMH now ya just bein SILLY!....& wtf y do u dumb fukz act like ross is da only 1that allowed khaled 2 say nigga? plus i already told u that sum1 check;d khaled he does not say nigga no mo go listen 2 his nu album ya THREAD IS POINTLESS
  • KingJamalKingJamal Posts: 20,652 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    I think more black people should respond to the "n" word in the same manner that white people respond to that word. I havent seen one white person get offended when a black person says that.


    I know the history is different but people especially ignorant people don't deserve that much of a response. The more someone can affect you, the more power they have over you.

    Msleading lemme give u an example of what can happen to u. Say u have a 5 year old child. They come home from school crying saying everybody in class was laughing and calling me a nigger. What does that mean mommy? Do u tell him just to ignore it or do u get serious and go up to school and let them know this shit is not gonna keep happening and if it does there is gonna be a problem?

    This ain't the 50s and nobody is gonna call me out my name with consequences
    I wanna take you higher...
Sign In or Register to comment.