What's up everybody! Just a quick message. We will be relaunching AllHipHop.com with the goal of keeping the community front and center. I have worked with Jamal and select moderators, to make sure The Illl Community's needs are being addressed as we evolve. We are encouraging you to use the new platform.

We will NOT be closing the current community, but we will be porting user data over to the new system over time, so please get used to using the new community!

We will be working on it every single day until it's exactly what you want!

Please feel free to join now, test, as we are in beta:

https://www.allhiphop.com

Jay Z Joe Budden diss appreciation

2

Replies

  • mohamedmohamed Posts: 1,299 ✭✭✭✭✭
    rofl...fuck kinda embed is that?

    Jay once again bit off more than he could chew, realized it and then just kept it moving/brushed it off in order to preserve his status...smart move.


    Jay destroyed him on that freestyle. Thats was one of jays best freestyles. His flow was crazy
    Kalecrunchunspoken_respectpoindexter2
  • gman82gman82 Posts: 1,800 ✭✭✭✭✭
    budden_beef_edit.jpg

    Don't forget Arsenal and Wu tang
  • DR. JEKDR. JEK Posts: 5,331 ✭✭✭✭✭
    Lol @ jay z losing to joe budden on that pump it up track and niggas tried to sweep that under the rug. He flipped that micheal jordan line nice. Jay was always an overatted battle guy.
    CashmoneyDuxVisionBOasisinternationalunspoken_respect
  • buttuh_bbuttuh_b Posts: 13,544 ✭✭✭✭✭
    buttuh_b wrote: »
    Too many Jay-Z threads.


    *feelings*

    You dont seem to complain about all the wayne, drake, and nas threads.

    First of all it hasn't been many Nas and Drake threads lately. Secondly, they all have been releasing materially recently. Jay-Z hasn't.
    BUTTUH B - 2013 REASON DEBATES VI CHAMPION

    Lakers, Eagles, Mets, Capitals, Buckeyes (CFB), Bruins, (CBB), War Rigondeaux, War Crawford!
    #VegasLight #SwagShow #PopeyesHive
  • its....JOHN Bits....JOHN B Posts: 19,830 ✭✭✭✭✭
    That 112 track could of pushed that album to Plat if it was released as a single, She wanna know could of been a successful single too
    VisionBOasisbankrupt ballerMorganFreemanKing
  • DOPEdweebzDOPEdweebz What title? www.facebook.com/DOPEdweebzPosts: 29,364 Regulator
    Vaas wrote: »
    You can pretty much make a whole thread dedicated to appreciating joe button diss songs.
    Ya i made one actually.. Someone will bump it

    New AHH Battle Rap Forum
    http://community.allhiphop.com/categories/the-battle-rap-zone
    Karma es verdad.
  • almighty breezealmighty breeze Posts: 1,928 ✭✭✭✭✭
    all he said she said. and really cant call it that b/c theres only one biased & admittedly bitter side. Yet since its Jay-Z niggas take whoever has something negative to say about hims word for it. Makes it impossible to have any real discussion

    You got niggas openly admitting to believing gossip as long as Jay's on the other end of it. or sayin shit like the always convenient "knowing jay".....nigga, you dont. lets all just stop & realize that. When it comes to Budden any other time he's emo & catchin feelings, kissing & telling & bein bitter, a bitch etc all consistent things said about him on the IC but add Jay-Z's name & niggas choose sides. Any other rapper & there'd be the obligatory comment about how niggas love gossip or "take this to the Powder Room" etc etc

    No proof to any claims here, Dates & facts are off all we have to go off is Joeys word & fan narrated videos. Do better.
    mike06texasdaking88unspoken_respect
  • usmarin3usmarin3 Posts: 38,013 ✭✭✭✭✭
    I think the fact that Buddens career hasn't turned out to be shit since leaving Def Jam shows they were right. I truly believe he was submitting shit to the label, that nigga is basically a underground rapper and lucked up with a Just Blaze track in Pump it Up.
    banksy-gifs-graffiti.gif
    I believe in L.O.V.E.......Lots Of Vagina Ev[/b]eryday.
    unspoken_respect
  • Cutler 26 INT's LOL!Cutler 26 INT's LOL! Posts: 7,708 ✭✭✭✭✭
    I still dont understand their beef tho...

    How did Jay blackball him?
  • usmarin3usmarin3 Posts: 38,013 ✭✭✭✭✭
    I still dont understand their beef tho...

    How did Jay blackball him?

    That nigga ain't blackballed, if he was black balled niggas like Just Blaze,etc wouldn't even be fucking with him. Eminem and Interscope wouldn't have signed Slaughter House,etc.

    People always throw that black ball nonsense around when there is a unequal amount of power (LL vs Canibus, Jay vs Buddens,etc).

    banksy-gifs-graffiti.gif
    I believe in L.O.V.E.......Lots Of Vagina Ev[/b]eryday.
  • bull6599bull6599 Posts: 6,640 ✭✭✭✭✭
    If Joe had an issue w/ Jay I'm quite sure he could've talked to LA Reid instead. I remember when Dipset was intact back then. Cam & Jim said that whenever they went up to Def Jam offices on Juelz behalf to talk about his album they went straight to LA & avoided Jay at all cost. They were dissing Jay at the time & Juelz album came out & sold like 800K. Neither did he interfere w/ Beans album when he put R. Kelly on the lead single for The Solution & that was after the lawsuit they had. I'm kinda inclined to believe there's more to the story.
  • usmarin3usmarin3 Posts: 38,013 ✭✭✭✭✭
    So what's stopping Budden from blowing up now or putting on the music he is suppose to? Niggas always want to blame others for their shortcomings.
    banksy-gifs-graffiti.gif
    I believe in L.O.V.E.......Lots Of Vagina Ev[/b]eryday.
  • bankrupt ballerbankrupt baller Posts: 12,927 ✭✭✭✭✭
    usmarin3 wrote: »
    So what's stopping Budden from blowing up now or putting on the music he is suppose to? Niggas always want to blame others for their shortcomings.

    hes a good rapper..
    And_So_It_Burnstb_unspoken_respect
  • nj2089nj2089 Posts: 4,283 ✭✭✭✭✭
    nobody knows what happen but i know i heard an interview by young guru saying they didnt know how to push him right as an artist
  • NothingButTheTruthNothingButTheTruth stew Posts: 10,850 ✭✭✭✭✭
    I forgot, this is the internet. The place where people think tier 5 rappers like Buddens can fuck with someone like JayZ.

    ...You're trying to hard.
  • MorganFreemanKingMorganFreemanKing Posts: 4,282 ✭✭✭✭✭
    i remember def jam not being behind the growth but since his mood music was poppin they wouldn't release him from his contract.
    King Of The South = Gold Medalist @ the Special Olympics
  • DR. JEKDR. JEK Posts: 5,331 ✭✭✭✭✭
    boys poppin it toys poppin spit
    im not from round these parts im Stojakovic
    let me hear your man say im the Jordan of rappin
    he's gettin fatigued girlie his scorin is lackin
    legacy is gettin ruined and you dont want that
    so pretty much learn from him
    dont come back


    ^ ^ THAT WAS POWERFUL BECAUSE JAY WAS ON THAT RETIREMENT SHIT AND ON SOME JORDAN OF RAP BEFORE THIS VEBAL CHOKE SLAM HERE


    what the deallin
    like new york been soft since bin laden came thru and crushed the buildings


    * DEAD @ THE MONEY CASH HOES FLIP *

    Jay a decent artist and very good business man but the nigga Lost this pump it up battle very clearly. To this day Jay has only shat on Prodigy outta like 6 battles with guys.
    bankrupt ballertb_Valentinez A. Kaiser
  • blackrainblackrain Posts: 27,261 Regulator
    If you remember when Joe Budden first came out he had issues with Def Jam, that shit didn't magically start with Jay-Z...he had issues with them from day one. The Pump It Up move by Jay was cold but Budden fired back strong on that shit. Thing is though, The Growth was shelved before Jay got the Def Jam spot, so Jay releasing his own albums really don't got shit to do with it. Artists get shelved all the time, especially artists whose first albums didn't do too well.
  • S2JS2J Posts: 28,476 ✭✭✭✭✭
    DR. JEK wrote: »
    boys poppin it toys poppin spit
    im not from round these parts im Stojakovic
    let me hear your man say im the Jordan of rappin
    he's gettin fatigued girlie his scorin is lackin
    legacy is gettin ruined and you dont want that
    so pretty much learn from him
    dont come back


    ^ ^ THAT WAS POWERFUL BECAUSE JAY WAS ON THAT RETIREMENT SHIT AND ON SOME JORDAN OF RAP BEFORE THIS VEBAL CHOKE SLAM HERE


    what the deallin
    like new york been soft since bin laden came thru and crushed the buildings


    * DEAD @ THE MONEY CASH HOES FLIP *

    Jay a decent artist and very good business man but the nigga Lost this pump it up battle very clearly. To this day Jay has only shat on Prodigy outta like 6 battles with guys.

    Nah ngga dont jump out the window like that Lol Jay was a fukin monster. He is the bigger artist and not the underdog, so he didnt and shouldnt say names, but when you count his nameless verses as diss records it explains why he is the GOAT:
    http://www.youtube.com/watch?v=UQ1hk_OsQ4c
    
    http://www.youtube.com/watch?v=mE7HuHB5V0M
    
    http://www.youtube.com/watch?v=k8z5ZdMHNwo
    

    Ask your boy what he did to the whole game
    How he jeapordized the whole thing
    Now when we see each other it's so strange
    I don't know whether to hug him or slug him (damn)
    I don't know whether to cap him or dap him

    I don't know what to think of him, I don't know what's happenin
    But what I do know, all the niggaz that you know
    locked up doin a few doe, but who knows?
    texasdaking88
  • mike06mike06 Posts: 2,651 ✭✭✭✭✭
    I remember Jay said in an XXL interview when asked that Joe never turned in an album for him to put out....there's always 3 sides to a story
Sign In or Register to comment.