What's up everybody! Just a quick message. We will be relaunching AllHipHop.com with the goal of keeping the community front and center. I have worked with Jamal and select moderators, to make sure The Illl Community's needs are being addressed as we evolve. We are encouraging you to use the new platform.

We will NOT be closing the current community, but we will be porting user data over to the new system over time, so please get used to using the new community!

We will be working on it every single day until it's exactly what you want!

Please feel free to join now, test, as we are in beta:

https://www.allhiphop.com

Curren$y>J.Cole

1235»

Replies

  • edutained_by_hhedutained_by_hh Posts: 1,172 ✭✭✭
    edited December 2010
    Curren$y is not wack, but he is not better than Cole. Curren$y beats Cole in two categories though, flow and beat selection. Dang, Spitta has some beats on his albums, I really like that Michael Knight beat, but someone else should have rapped over it.

    Cole is a better overall artist in my opinion. Better technical rapper, more emotion in his music, he is just better. But again, spitta is far from wack.
    Current Top 5<i>Favorite</i> Rappers:
    1.) Jay-Z
    2.) Tech N9ne
    3.) Nas
    4.) Joe Budden
    5.) Danny Brown
  • idoitforhiphop10idoitforhiphop10 Posts: 5,973 ✭✭✭✭✭
    edited December 2010
    Curren$y is not wack, but he is not better than Cole. Curren$y beats Cole in two categories though, flow and beat selection. Dang, Spitta has some beats on his albums, I really like that Michael Knight beat, but someone else should have rapped over it.

    Cole is a better overall artist in my opinion. Better technical rapper, more emotion in his music, he is just better. But again, spitta is far from wack.

    co sign smh at niggas hatin on cole
    Fav Rappers No order:

    Schoolboy Q
    Joey Bada$$
    J. Cole
    Ab-Soul
    Lupe Fiasco
    Kendrick Lamar
    Chance The Rapper
    Big K.R.I.T.
  • I'm THAT guy...I'm THAT guy... Posts: 2,544
    edited December 2010
    I would say subject matter and delivery are the only areas J.Cole beats Spitta that's all I can give you guys. Flow and lyrics I'm going with Spitta, I'm not even going to include the beats.
  • DakariDakari Posts: 9,387 ✭✭✭
    edited December 2010
    R.I.P. THIS BEAT

    -Spitta
  • ShencotheMCShencotheMC KING Posts: 26,051 ✭✭✭✭✭
    edited December 2010
    Dakari wrote: »
    Spitta stay spittin sig worthy lines... got one now

    Yo Dakari lemme get the url to your sig my dude lol
  • DakariDakari Posts: 9,387 ✭✭✭
    edited December 2010
    shenco wrote: »
    Yo Dakari lemme get the url to your sig my dude lol

    http://i55.tinypic.com/2lnk5qc.jpg

    2lnk5qc.jpg
  • ShencotheMCShencotheMC KING Posts: 26,051 ✭✭✭✭✭
    edited December 2010
    Good look my mans
  • Black Boy KingBlack Boy King Posts: 6,984 ✭✭✭✭✭
    edited January 2011
    Curren$y always had a crazy flow on him since No Limit, but his sleepy high delivery has that effect to...put you to sleep...but the way Cole delivery is waaay more animated and keeps you elevated.

    I guess it depends on the kind of person you are. i dig the real chill vibe Curren$y gives off pause and the shyt he raps about is the shyt I can relate to (weed, sneaker fanatic, bad bitches, and everyday life shyt). I dig some of Cole's stuff (he's from my city), but it ain't nothin i can rock to all day cuz we aint on the same shyt


    i dont want yall to think I'm am gassin these cats up, this is just an analogy but this is like comparing Jay-Z and Nas. Curren$y being Jay, Cole bein Nas
  • Black Boy KingBlack Boy King Posts: 6,984 ✭✭✭✭✭
    edited January 2011
    Treize117 wrote: »

    Now continue bein in denial...

    [video=vimeo;15891401]

    kill the sucka talk

    "Yeah, Yeah, Jets Nigga
    Uh, crumblin sugar green,
    Sweet tooth bite down,
    crush a sucka nigga dreams, ya mean?
    Ballin chinky-eyed, yao ming
    T-top, Chevy Box, 2-door Caprice I just got
    From eBay to my driveway, I buy now
    Why not? Might as well cry now,
    Curtain closed on ya,
    Everybody left the show on ya, empty the rows on ya,
    Fine, pretty, fresh to death, I might as well throw a rose on ya,
    They wylin' in my section, poppin bottles, might get some Rose on ya,
    Hittin switches in that '59, I got low and then i rose on ya,
    Early morning, late night flow on ya,
    Basketball shorts, maybe light robe on ya,
    Light it up, throw the strobes on ya,
    Pilot talkin the code on ya, somewhere known on ya,
    When i sling them corners, them hoes no longer wantcha. . .
    Jets.. Fool "
  • fuc_i_look_likefuc_i_look_like Posts: 9,190 ✭✭✭✭✭
    edited January 2011
    i'm not a fan of either one. but I'll listen to a Curren$y joint before J.Cole.
    I dont know what it is about dude, but Cole's music and the way he portrays himself is just boring as fuck.
  • RebelliousIntrovertRebelliousIntrovert Posts: 214
    edited January 2011
    Return To The Winner's Circle ...dropping tonite, & Spitta recorded the whole thing tonite, except for Daze Of Thunder.
  • EscoHovNyGoEscoHovNyGo Posts: 632
    edited January 2011

    ya be the judge scrubs
  • G.R.I.P. Money $$$G.R.I.P. Money $$$ Posts: 18,939 ✭✭✭
    edited January 2011
    Treize117 wrote: »
    So because he records a mixtape in a night u respect him more...smh...so much for quality huh

    at least the beats will bang, right?

    record bruh...

    he prolly wrote that shit long ago...
  • G.R.I.P. Money $$$G.R.I.P. Money $$$ Posts: 18,939 ✭✭✭
    edited January 2011
    cole stans need to pull da dick out they mouf..he prolly nutted already...
  • A$AP_A$TONA$AP_A$TON 30 Year Old Version Posts: 11,691 ✭✭✭✭✭
    edited January 2011
    Na bruh, never.
    Blue...I Bleed Dat...Belee Dat

    UKlogo-3.jpg detroit-pistons__400x250.jpg379.gif
    No Matter What Still Reppin The Set. #Bang

    F.P.G. Free Post Gang
  • vespesianusvespesianus Posts: 330 ✭✭✭
    edited January 2011
    CS thread title, it's right that people compare J Cole to Nas, they both boring as fuck
    Bowser play way too damn much. It aint een like he be tryna fuck or nothin. You'd think somebody that owned 7 or 8 castles and numerous small fortresses would have enough money to buy all the IG pussy he wanted and giv'em that Saudi Prince treatment. Instead he still bullshittin with Peach ole raggedy ass.

    If we gon be outraged, lets be mad about that.
  • A$AP_A$TONA$AP_A$TON 30 Year Old Version Posts: 11,691 ✭✭✭✭✭
    edited January 2011
    But wat I will say about Currensy is he can make any beat fit his flow. I dont know how he does it, but dat nigga pulls it off every time. He's got good lines and his style makes sure you catch every word.

    Dat nigga Cole tho, Carolina nigga but he spits like a 90's NY rapper but he's more relatable.
    Blue...I Bleed Dat...Belee Dat

    UKlogo-3.jpg detroit-pistons__400x250.jpg379.gif
    No Matter What Still Reppin The Set. #Bang

    F.P.G. Free Post Gang
  • ThatAThatA Posts: 566
    edited January 2011
    riding his dick? Maybe three or four people on here have defended Cole as a better artist while y'all rode currensys dick till the wheels fell off
1235»
Sign In or Register to comment.