What's up everybody! Just a quick message. We will be relaunching AllHipHop.com with the goal of keeping the community front and center. I have worked with Jamal and select moderators, to make sure The Illl Community's needs are being addressed as we evolve. We are encouraging you to use the new platform.

We will NOT be closing the current community, but we will be porting user data over to the new system over time, so please get used to using the new community!

We will be working on it every single day until it's exactly what you want!

Please feel free to join now, test, as we are in beta:

https://www.allhiphop.com

HipHopDX Breakdown - Andre 3000: The Greatest Rapper Of All Time

1246711

Replies

  • 5th Letter5th Letter Black Identified Extremist Posts: 37,068 Regulator
    The only person on that list he named is Debatable is Biggie...and i fuck with Nas HARD

    So Biggie is debatable but Andre is not? Got it.
    Fuck who's the baddest a persons status depends on salary
    That buck that bought that bottle could have struck the lotto
    D.Original
  • Lefty_Lefty_ The Ayatollah Of Baking Soda Pullin Up.....Posts: 3,506 ✭✭✭✭✭
    The Recipe wrote: »
    The Recipe wrote: »
    Put that Album shit to the side because that's the only argument being put up...and the shit annoying

    As far as SKILLS Go...who's better than Andre 3000.?

    How do you do that? Albums are the benchmark for anybody but 3k, so we saying Kiss or Fab the GOAT now but disregard their albums just focus on SKILLS?

    Who said Kiss and Fab are GOATS.? Lol man hell nah
    Y'all basically discrediting his catalog because he rapped alongside another guy for the majority of his career...Y'all are ignoring the question:

    Is Andre 3000 the Greatest RAPPER of All Time.?

    Not "Is Andre 3000 the Greatest Solo Hip Hop artist of all Time.?"

    Is simply asking about his Skills as a Rapper...that's all. Y'all bringing in other shit that's not what the question even asked

    Not discrediting him just saying its not apples to apples, its apple to oranges.

    HOW.?!? Lol

    They're all rappers with an extensive catalog to refer to.

    All it's asking is who's the better RAPPER.?

    Not who has the best solo projects

    You gotta put in work. If thats the case, we might as well make jay elect top 5.

    3000 is Kobe's first three rings. Go get a few on your own to get certified G.
    silverfoxxrip.dillaD.Original
  • JonnyRoccITJonnyRoccIT . . . Player Shit ONLY . ZONE 6 Atlanta, GAPosts: 14,388 ✭✭✭✭✭
    5th Letter wrote: »
    The only person on that list he named is Debatable is Biggie...and i fuck with Nas HARD

    So Biggie is debatable but Andre is not? Got it.

    I said Biggie is Debatable to Andre
    "GOD BLESS THE COLLAR POP . . ."

    tumblr_mv8yr1BrOZ1qmwidzo1_500.gif
  • The RecipeThe Recipe Posts: 10,570 ✭✭✭✭✭
    edited January 2017
    ericb4prez wrote: »
    The Recipe wrote: »
    Why dont niggas just say he is the greatest rapper in a group or duo? That is a reasonable and fair argument. But he has 0 solo Hip Hop albums, thats a dealbreaker for me when you got niggas with 5-10 solo albums and half of which are classics, its disrespectful to compare 3K to them let alone fix they mouth to call him the GOAT over the aforementioned.

    Lol fuck solo albums he is a rapper therefore if somebody thinks he is the goat you can't throw your own criteria on it, that's like me saying Biggie needs another album to be considered the goat

    So judging rappers GOAT status while heavily considering their albums is criteria I just came up with out of the blue?

    xj5udyimko3b.jpg
    achewon87qawshunMrCrookedLetterChi Snow
  • 700700 Praying 5 times a day to catch a plug Plap City, FLAPosts: 14,496 ✭✭✭✭✭
    The Recipe wrote: »
    Why dont niggas just say he is the greatest rapper in a group or duo? That is a reasonable and fair argument. But he has 0 solo Hip Hop albums, thats a dealbreaker for me when you got niggas with 5-10 solo albums and half of which are classics, its disrespectful to compare 3K to them let alone fix they mouth to call him the GOAT over the aforementioned.

    I agree

    Even tho I personally agree that he one of the best rappers ever, he don't have a solo album

    So that shit is null and void
    KingJamal wrote: »
    @b00kie do u have any Boosie stories u can tell?

    b00kie wrote: »
    KingJamal wrote: »
    @b00kie do u have any Boosie stories u can tell?
    haha He cool man, I wasn't in the streets but

    He was always lil, like 5'3. But a big mouth, couple times nigga had to square up. At the football game he took that stick the drum major had and cracked a nigga over the head w it and broke the stick

    Nigga was cold on the bball court though, I didn't get that starting spot until he stopped coming to school. School let out at 3 we had to stay till the games at 6 so he used to just rap about whatever people talkin about passng time.

    Then he started hanging w C-Loc and them, rappin/hustling whatever, rarely came to school anymore. When he did he would just be Polo down.... come, counting stacks $ at recess, everybody lookin.

    OH and biology class blunt fell out his ear and the teacher tried to grab it. He twist that lady arm grabbed the blunt off the floor n left. lol
    Far from a groupie...but a Boosie story

    Nga was in the club and I was out and about in another state..I was doing business there and decide to step out...and heard dude was going to be at the club on the radio...Now I don't know dude like that..but again my patnas know dude...I goes to the club..dude has his own section in the club..him and his crew and a few women...I walk up to the area and he comes over and he like you be in B.R. and you be wit such and such and I was like yea..he like mayne what you doing out here..I told him.. he was like..mayne you family come on in V.I.P. and get what you want..you want this..you want that..i was like nah..nga handed me a bottle and told me just to take it...again I don't know dude like that to be gettin a bottle..but the love he showed..I see why ngas love this nga down here so much...so I was leaving the club after he performed..nga was like you good you need bread..you need money on a room..and I was like shocked the nga even reached out like that..and I was like nah.. Nga didn't care who you were..if he fucks wit you..he fucks wit you..that's why alot cats fuck wit the lil nga...




    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uMoBtaS-wvg&fb_source=message
  • 5th Letter5th Letter Black Identified Extremist Posts: 37,068 Regulator
    5th Letter wrote: »
    The only person on that list he named is Debatable is Biggie...and i fuck with Nas HARD

    So Biggie is debatable but Andre is not? Got it.

    I said Biggie is Debatable to Andre

    How?
    Fuck who's the baddest a persons status depends on salary
    That buck that bought that bottle could have struck the lotto
  • JonnyRoccITJonnyRoccIT . . . Player Shit ONLY . ZONE 6 Atlanta, GAPosts: 14,388 ✭✭✭✭✭
    Lefty_ wrote: »
    Lefty_ wrote: »
    The Recipe wrote: »
    The Recipe wrote: »
    Put that Album shit to the side because that's the only argument being put up...and the shit annoying

    As far as SKILLS Go...who's better than Andre 3000.?

    How do you do that? Albums are the benchmark for anybody but 3k, so we saying Kiss or Fab the GOAT now but disregard their albums just focus on SKILLS?

    Who said Kiss and Fab are GOATS.? Lol man hell nah
    Y'all basically discrediting his catalog because he rapped alongside another guy for the majority of his career...Y'all are ignoring the question:

    Is Andre 3000 the Greatest RAPPER of All Time.?

    Not "Is Andre 3000 the Greatest Solo Hip Hop artist of all Time.?"

    Is simply asking about his Skills as a Rapper...that's all. Y'all bringing in other shit that's not what the question even asked

    Not discrediting him just saying its not apples to apples, its apple to oranges.

    HOW.?!? Lol

    They're all rappers with an extensive catalog to refer to.

    All it's asking is who's the better RAPPER.?

    Not who has the best solo projects

    You gotta put in work. If thats the case, we might as well make jay elect top 5.

    3000 is Kobe's first three rings. Go get a few on your own to get certified G.

    3Stacks hasn't put in work.?!?! Lol

    Ayo the Reason is crazy brah :joy:

    Not on his own, no. MJG was a different rapper without 8 ball, a big mike was different without GB. Bun without Pimp.

    if KD run to GS and win 3 will it weigh the same as with okc? No.

    Aye you gotta stop w/ the NBA analogies...they not fitting.

    We talking One on One...and niggas say OVER & OVER how Dre outshines Big Boi and his overall influence on the direction of their music...
    But y'all still talking about ALBUMS and not SKILLS...y'all adding in unnecessary and biased criteria
    "GOD BLESS THE COLLAR POP . . ."

    tumblr_mv8yr1BrOZ1qmwidzo1_500.gif
    LcnsdbyROYALTYStew
  • JonnyRoccITJonnyRoccIT . . . Player Shit ONLY . ZONE 6 Atlanta, GAPosts: 14,388 ✭✭✭✭✭
    Lefty_ wrote: »
    niggas puttin co captains on they all time team?

    I wanna know everybody in my top 5 crossed the ocean 1 time on the boat by themselves.....yall puttin this nigga above Nasty fuckin Nas??

    Bless your hearts....

    TBH...yes.

    Andre 3000 may be the most Versatile hip hop artist of all time.

    If we comparing Lyrics,
    wordplay,
    flow,
    Charisma,
    and Delivery...

    3stacks would come out the winner in the end.
    "GOD BLESS THE COLLAR POP . . ."

    tumblr_mv8yr1BrOZ1qmwidzo1_500.gif
    Chi Snow
  • Lefty_Lefty_ The Ayatollah Of Baking Soda Pullin Up.....Posts: 3,506 ✭✭✭✭✭
    Lefty_ wrote: »
    Lefty_ wrote: »
    The Recipe wrote: »
    The Recipe wrote: »
    Put that Album shit to the side because that's the only argument being put up...and the shit annoying

    As far as SKILLS Go...who's better than Andre 3000.?

    How do you do that? Albums are the benchmark for anybody but 3k, so we saying Kiss or Fab the GOAT now but disregard their albums just focus on SKILLS?

    Who said Kiss and Fab are GOATS.? Lol man hell nah
    Y'all basically discrediting his catalog because he rapped alongside another guy for the majority of his career...Y'all are ignoring the question:

    Is Andre 3000 the Greatest RAPPER of All Time.?

    Not "Is Andre 3000 the Greatest Solo Hip Hop artist of all Time.?"

    Is simply asking about his Skills as a Rapper...that's all. Y'all bringing in other shit that's not what the question even asked

    Not discrediting him just saying its not apples to apples, its apple to oranges.

    HOW.?!? Lol

    They're all rappers with an extensive catalog to refer to.

    All it's asking is who's the better RAPPER.?

    Not who has the best solo projects

    You gotta put in work. If thats the case, we might as well make jay elect top 5.

    3000 is Kobe's first three rings. Go get a few on your own to get certified G.

    3Stacks hasn't put in work.?!?! Lol

    Ayo the Reason is crazy brah :joy:

    Not on his own, no. MJG was a different rapper without 8 ball, a big mike was different without GB. Bun without Pimp.

    if KD run to GS and win 3 will it weigh the same as with okc? No.

    Aye you gotta stop w/ the NBA analogies...they not fitting.

    We talking One on One...and niggas say OVER & OVER how Dre outshines Big Boi and his overall influence on the direction of their music...
    But y'all still talking about ALBUMS and not SKILLS...y'all adding in unnecessary and biased criteria

    they definitely fit, but i knew u was comin wit that. see my previous post nigga.
  • 700700 Praying 5 times a day to catch a plug Plap City, FLAPosts: 14,496 ✭✭✭✭✭
    edited January 2017
    Lefty_ wrote: »
    niggas puttin co captains on they all time team?

    I wanna know everybody in my top 5 crossed the ocean 1 time on the boat by themselves.....yall puttin this nigga above Nasty fuckin Nas??

    Bless your hearts....

    TBH...yes.

    Andre 3000 may be the most Versatile hip hop artist of all time.

    If we comparing Lyrics,
    wordplay,
    flow,
    Charisma,
    and Delivery...

    3stacks would come out the winner in the end.

    But he only did half of the songs in his career

    Of course a person with 50 verses is gon look better compared to a person with 300 verses

    Then you have beat selection

    Commons electric circus had classic verses on it, but the production was horrible

    So the album's not a classic or even discussed
    KingJamal wrote: »
    @b00kie do u have any Boosie stories u can tell?

    b00kie wrote: »
    KingJamal wrote: »
    @b00kie do u have any Boosie stories u can tell?
    haha He cool man, I wasn't in the streets but

    He was always lil, like 5'3. But a big mouth, couple times nigga had to square up. At the football game he took that stick the drum major had and cracked a nigga over the head w it and broke the stick

    Nigga was cold on the bball court though, I didn't get that starting spot until he stopped coming to school. School let out at 3 we had to stay till the games at 6 so he used to just rap about whatever people talkin about passng time.

    Then he started hanging w C-Loc and them, rappin/hustling whatever, rarely came to school anymore. When he did he would just be Polo down.... come, counting stacks $ at recess, everybody lookin.

    OH and biology class blunt fell out his ear and the teacher tried to grab it. He twist that lady arm grabbed the blunt off the floor n left. lol
    Far from a groupie...but a Boosie story

    Nga was in the club and I was out and about in another state..I was doing business there and decide to step out...and heard dude was going to be at the club on the radio...Now I don't know dude like that..but again my patnas know dude...I goes to the club..dude has his own section in the club..him and his crew and a few women...I walk up to the area and he comes over and he like you be in B.R. and you be wit such and such and I was like yea..he like mayne what you doing out here..I told him.. he was like..mayne you family come on in V.I.P. and get what you want..you want this..you want that..i was like nah..nga handed me a bottle and told me just to take it...again I don't know dude like that to be gettin a bottle..but the love he showed..I see why ngas love this nga down here so much...so I was leaving the club after he performed..nga was like you good you need bread..you need money on a room..and I was like shocked the nga even reached out like that..and I was like nah.. Nga didn't care who you were..if he fucks wit you..he fucks wit you..that's why alot cats fuck wit the lil nga...




    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uMoBtaS-wvg&fb_source=message
    The RecipeChi Snowaneed123blacktux
  • JonnyRoccITJonnyRoccIT . . . Player Shit ONLY . ZONE 6 Atlanta, GAPosts: 14,388 ✭✭✭✭✭
    I think people forget that Dre debuted in 93 along with Nas and Biggie and other great artists of that era...

    He literally outshines ANY artist he's on a song with...that's Crazy. You can't say that about Nas, Jay, Biggie, or LL

    His Relevancy today with NO solo album is fucking amazing...
    No other artist can send the entire internet into a Frenzy over a FEATURE brah.

    He can take any trash song and give life to it.
    "Kids" by Tribe was a Good example...the beat is Horrendous imo, but he made it Listenable and not the instant skip treatment
    "GOD BLESS THE COLLAR POP . . ."

    tumblr_mv8yr1BrOZ1qmwidzo1_500.gif
    mohamedLcnsdbyROYALTYChi Snow
  • Lefty_Lefty_ The Ayatollah Of Baking Soda Pullin Up.....Posts: 3,506 ✭✭✭✭✭
    Lefty_ wrote: »
    niggas puttin co captains on they all time team?

    I wanna know everybody in my top 5 crossed the ocean 1 time on the boat by themselves.....yall puttin this nigga above Nasty fuckin Nas??

    Bless your hearts....

    TBH...yes.

    Andre 3000 may be the most Versatile hip hop artist of all time.

    If we comparing Lyrics,
    wordplay,
    flow,
    Charisma,
    and Delivery...

    3stacks would come out the winner in the end.

    talent in any field dont = greatness, no sane person would grade a group artist over a top solo artist. how can i compare resumes when u dont got the same stripes.
  • ericb4prezericb4prez Posts: 4,201 ✭✭✭✭✭
    The Recipe wrote: »
    ericb4prez wrote: »
    The Recipe wrote: »
    Why dont niggas just say he is the greatest rapper in a group or duo? That is a reasonable and fair argument. But he has 0 solo Hip Hop albums, thats a dealbreaker for me when you got niggas with 5-10 solo albums and half of which are classics, its disrespectful to compare 3K to them let alone fix they mouth to call him the GOAT over the aforementioned.

    Lol fuck solo albums he is a rapper therefore if somebody thinks he is the goat you can't throw your own criteria on it, that's like me saying Biggie needs another album to be considered the goat

    So judging rappers GOAT status while heavily considering their albums is criteria I just came up with out of the blue?

    xj5udyimko3b.jpg

    The judging should be based off skill not albums, what's stopping niggaz from sayin you need 3 solo albums to be considered the goat because your first 2 might have been fluke I need consistency, like a jay-z for example
    JonnyRoccIT
  • ericb4prezericb4prez Posts: 4,201 ✭✭✭✭✭
    So does this mean the IC thinks Vanilla Ice is a better rapper and has more of an argument to the goat title cuz he has solos albums
    LcnsdbyROYALTYRevolver OcelotBenjaminE
  • JonnyRoccITJonnyRoccIT . . . Player Shit ONLY . ZONE 6 Atlanta, GAPosts: 14,388 ✭✭✭✭✭
    Lefty_ wrote: »
    A dope verse and a half for 15 tracks aint as hard as 3 verses for 15 tracks, we talkin 2 different levels of pressure here. Concepts beat selection and general direction is all on you. I cant talk to you about walkin home in the dark dolo if you use the buddy system every night. It's not fair to the ones who have.

    He actually handled much of his own production and most of the concepts. The nigga ain't using the "buddy system " because he ain't nice enough...it's Cause he was in a fuckin Duo.!
    You forgetting that this the same nigga that made ATLiens as a Sophomore project...that shit was completely different from the 1st and brought something way different to the rap game and made it enjoyable .

    They reinvented themselves EVERY album and produced alot of it himself...and made every one classic since we talking production.

    And STILL we not talking about skills...they from the same class of rap brah. He just the only one that was able to keep himslef fresh year after year...we can't say that shit about anybody else brah

    "GOD BLESS THE COLLAR POP . . ."

    tumblr_mv8yr1BrOZ1qmwidzo1_500.gif
    qawshunLcnsdbyROYALTYRevolver Ocelot
  • The RecipeThe Recipe Posts: 10,570 ✭✭✭✭✭
    edited January 2017

    He literally outshines ANY artist he's on a song with...that's Crazy. You can't say that about Nas, Jay, Biggie, or LL

    His Relevancy today with NO solo album is fucking amazing...
    No other artist can send the entire internet into a Frenzy over a FEATURE brah.


    And STILL we not talking about skills...they from the same class of rap brah. He just the only one that was able to keep himslef fresh year after year...we can't say that shit about anybody else brah

    Your delusion......

    57pp4mn0oco7.gif


  • JonnyRoccITJonnyRoccIT . . . Player Shit ONLY . ZONE 6 Atlanta, GAPosts: 14,388 ✭✭✭✭✭
    Lefty_ wrote: »
    I think people forget that Dre debuted in 93 along with Nas and Biggie and other great artists of that era...

    He literally outshines ANY artist he's on a song with...that's Crazy. You can't say that about Nas, Jay, Biggie, or LL

    His Relevancy today with NO solo album is fucking amazing...
    No other artist can send the entire internet into a Frenzy over a FEATURE brah.

    He can take any trash song and give life to it.
    "Kids" by Tribe was a Good example...the beat is Horrendous imo, but he made it Listenable and not the instant skip treatment

    We would say the same about jadakiss if he never dropped an album. Jada features were the reason why everybody wanted a solo album. Same with dre, he just left niggas room to speculate. Bottom line, you aint in the convo wit no rings G.

    Jada is dope...but c'mon brah he not fuckin w/ dre
    Dre has 4, arguably FIVE rings...No one else in Hip Hop has that many Classics. That's also why i say they're the GOAT group of all time also.
    Like i said...you can't discredit this man's Catalog just cause he doesn't have a solo project.

    We talking SKILLS man..........SKILLSSSSSSS NIGGA
    "GOD BLESS THE COLLAR POP . . ."

    tumblr_mv8yr1BrOZ1qmwidzo1_500.gif
  • JonnyRoccITJonnyRoccIT . . . Player Shit ONLY . ZONE 6 Atlanta, GAPosts: 14,388 ✭✭✭✭✭
    The Recipe wrote: »

    He literally outshines ANY artist he's on a song with...that's Crazy. You can't say that about Nas, Jay, Biggie, or LL

    His Relevancy today with NO solo album is fucking amazing...
    No other artist can send the entire internet into a Frenzy over a FEATURE brah.


    And STILL we not talking about skills...they from the same class of rap brah. He just the only one that was able to keep himslef fresh year after year...we can't say that shit about anybody else brah

    Your delusion......

    57pp4mn0oco7.gif


    Ion get what you saying...
    "GOD BLESS THE COLLAR POP . . ."

    tumblr_mv8yr1BrOZ1qmwidzo1_500.gif
Sign In or Register to comment.